Koen Vergeer MaxMania Recensie Boek over Max Verstappen

Koen Vergeer MaxMania Recensie Boek over Max Verstappen Informatie en Waardering. Op 25 mei 2018, in de week voorafgaand aan de Grand Prix van Monaco is het boek over Max Verstappen van Koen Vergeer MaxMania verschenen bij Uitgeverij Atlas Contact. Op deze pagina kun je de Koen Vergeer MaxMania Recensie lezen.

Koen Vergeer MaxMania Recensie

Koen Vergeer is als sinds zijn vroege jeugd een liefhebber en bewonderaar van de autosport en de Formule 1 en de 24 uur van Le Mans in het bijzonder. Al zeer jonge jongen raakte hij gefascineerd door de snelheid, het gevaar en en het geluid van de de Formule 1 raceauto’s. Lang voordat Max Verstappen en zelfs ruim voordat zijn vader Jos Verstappen hun entree maakte in de sport, maakte Koen Vergeer kennis met de Formule 1. Zijn vader zorgde ervoor dat hij, voor zover mogelijk, de race kon bekijken op de Duitse of Engelse televisie. Samen met hem bezocht hij op 29 juli 1973 voor het eerst een race, de Grand Prix van Zandvoort, Vlakbij de plek waar hij stond verongelukte de Britse coureur Roger William en kwam om het leven. Dit was een kantelpunt in de sport omdat duidelijk werd dat de veiligheidsmaatregelen tijdens de races zwaar tekortschoten.  Zijn grote held was de Belgisch autocoureur Jacky Ickx. Lang nadat hij gestopt was met racen heeft Koen Vergeer zijn grote held een aantal keer geïnterviewd waarover hij zeer beeldend verteld in MaxMania.

Beter wordt er niet over de Formule 1 geschreven

Desalniettemin bleef Koen Vergeer gefascineerd door de sport. Hij ontwikkelde zich tot dichter en schrijver en bleef actief de Formule 1 volgen. Aan het einde van de jaren 90 verscheen zijn eerste boek over de sport. Later volgden er meer en verscheen ook zijn bijzondere boek over de 24 Uur van Le Mans. Al de boeken van Koen Vergeet over de autosport vallen op de door de uitstekende schrijfstijl gecombineerd met kennis van zaken en de liefde voor de sport. Ook bij MaxMania is dit weer het geval. Vergeer beschrijft hoe hij in zijn jonge jaren gefascineerd raakt door de sport. Hoe de sport zich in de loop van de jaren ontwikkelde, op welke manier veiligheid en de rol van geld en marketing de sport beïnvloedde en hoe de Formule 1 met de de komst van Jos Verstappen en zeker met de entree van Max Verstappen in Nederland populair werd.

Geslaagd Formule 1 boek dat alle sportliefhebbers zal bekoren

Koen Vergeer bezocht in de afgelopen twee jaar een flink aantal Grand Prix voor het tijdschrift Formule 1 en kon zo de races en de wereld van de Formule 1 van dichtbij ervaren. Hij doet uitgebreid verslag over de wederwaardigheden, de successen en teleurstellingen van Max Verstappen, de jongste Formule 1 winnaar uit de geschiedenis van de sport. Natuurlijk zijn er ook anderen die hierover geschreven hebben. Maar Koen Vergeer is veruit de beste Nederlandse Formule 1 schrijver. Zijn stijl is uitstekend en MaxMania is mede daardoor weer een zeer geslaagd sportboek geworden dat niet alleen de liefhebbers van de Formule 1 en Max Verstappen zal bekoren maar ook de lezers die een uitstekend geschreven sportboek kunnen waarderen. Koen Vergeer – MaxMania is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend).

Recensie van Theo Jordaan

Koen Vergeer – MaxMania

De weg naar de top

• Titel: MaxMania
  • Schrijver: Koen Vergeer (Nederland)
  • Soort boek: Formule 1 boek, portret
  • Uitgever: Atlas Contact
  • Verschenen: 24 mei 2018
  • Omvang: 239 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 12,99
  • Waardering★★★ (uitstekend) Theo Jordaan

Inhoud Koen Vergeer – MaxMania

In MaxMania duikt schrijver en raceliefhebber Koen Vergeer in de wereld van de Formule 1, en kijkt hij naar de loopbaan van Max Verstappen. De Formule 1 is namelijk niet meer hetzelfde sinds Verstappen de wereldtitel in het vizier heeft. Ook de beleving in Nederland is veranderd, nu “wij’ een superster hebben in de sport die zo lang onbereikbaar leek en zelfs verafschuwd werd. De Formule 1 is een nationale kwestie geworden. Iedereen leeft mee.
Wat maakt Verstappen zo speciaal? En wat maakt die Formule 1 zo bijzonder? In “MaxMania’ loopt Vergeer door de pits, fileert hij Vettel en Hamilton en interviewt hij ex-kampioenen die de duistere tijden van vuur en dood nog hebben meegemaakt. En natuurlijk volgt hij Verstappen in alle successen en tegenslagen op weg naar de top. Voor zowel de doorgewinterde racefanaten als de nieuwe Formule 1-fans is dit boek een heerlijk avontuur.

Bijpassende Boeken en Informatie